Case: Grafisk case
En grundlæggende forståelse for virksomheden styrker visuel formidling
Viggo Bendz A/S har eksisteret siden 1946 og leverer udstyr til den maskinelle og grønne sektor. Eksempelvis i form af sorteringssystemer, til genanvendelsesindustrien.
I 2023 havde virksomheden gennemgået et ejerskifte, og havde i den forbindelse et ønske om, at lægge en ny visuel linje hvor netop genanvendelse kom i fokus.
Virksomheden har egen marketingafdeling, som havde en lang liste af opgaver for at få en ny visuel identitet udrullet i virksomheden. Det startede med et nyt logo, nye fonte og farver.
Et nyt logo der ikke brugte virksomhedens navn i sin form
En designmanual som ”visuelt kompas” til marketingafdelingen
Viggo Bendz endte med at beslutte sig for et logo i formen af infinity tegnet som symbol på genanvendelse. Det blev lavet i farveforløb for at symbolisere bevægelse.
Forskellige forslag til logoer med afsæt i virksomhedens strategi som de kunne vælge ud fra.
Potentielle logoer i mockups så ejerne havde konkrete produkter at tage stilling ud fra
Nye farver med afsæt i strategien, inspireret af Skandinavisk natur.
Nye fonte / skrifttyper der læner sig ind i branchen
Alt samlet i en designmanual så marketingafdelingen let kan strømline den visuelle identitet.
Det særlige var Gry´s evne til at indfange vores tanker og visioner.
Det så vi tidligt i processen hvor vi blev præsenteret for en række seriøse tilbud.
Efter relativt få iterationer og løbende dialog blev vores projekt godkendt og vi fik vores designmanual, der skal danne basis for vores næste skridt i re-brandingen af vores fantastiske virksomhed – Viggo Bendz A/S.