Forretningsplan

Vejen til vækst og succes er brolagt med en stærk forretningsplan – og en tillidsfuld pitch

Professionel forretningsplan

Måske du er stødt på skabeloner til forretningsplanen da du startede din virksomhed?

Måske har banken bedt dig “vende tilbage med en plan” for de næstkommende tiltag i virksomheden.

Men at få det hele ned på papir og få det bundet sammen med en rød tråd kræver omtanke – og tid.

Uanset om du lige har åbnet din virksomhed, om din virksomhed skal i banken og rejse kapital – eller om du skal pitche for en investor, kan du få sparing og konkret hjælp her.

En forretningsplan kan:

  • Skabe direkte vækst i din virksomhed, fordi du nu har en konkret handlingsplan til næste milepæl (vækst, kapital, medarbejdere, nye produkter osv.)
  • Den kan hjælpe til at styrke arbejdsmiljøet, og tiltrække de rette profiler til din virksomhed og den indeholder endda en plan for hvordan det kan kommunikeres på relevante kanaler
  • Styrke bankens tillid til din virksomhed, fordi den indeholder realistiske drifts- og likviditetsbudgetter samt forventninger helt ned på kvartalsniveau
  • Skabe troværdighed og give et indtryk af professionalisme og seriøsitet hos mennesker, der ikke kender din virksomhed – eksempelvis en investor eller nye samarbejdspartnere
  • Give dig som ejerleder nye indsigter – vi kender alle det, at det kan være svært at se vores virksomheder udefra – men det kan din forretningsplan hjælpe med. Den kan eksempelvis indeholde markeds- og målgruppeundersøgelser, med overraskende resultater.

Du er landet hos erfaren konsulent, der har skabt projektplaner, fondsansøgninger, forretningsplaner til kapitalrejsning og pitch præsentationer til iværksættere.

Min fornemmeste opgave er at skabe en forretningsplan, der afspejler din virksomheds unikke karakteristika og fremstår, som er den udviklet inhouse – en plan, der nøjagtigt repræsenterer din virksomhed i en professionel tone, pakket ind i skarp og vedkommende grafik.

Jeg kan vejlede dig i at minimere risici og øge din chance for succes. Jeg navigerer dig gennem kompleksiteten i erhvervslivet, og forbereder dig og din virksomhed til den overbevisende præsentation hos potentielle investorer eller långivere.

Derfor er forretningsplanen essentiel

  • Opret en erhvervskonto

    Vis banken at du tager din opstart seriøs med en professionelt udformet forretningsplan, og brug planen som styringsværktøj det første år.

  • Rejs kapital

    Giv långiver et overskueligt materiale med alle fornødne økonomiske, drifts- og ledelsesmæssige informationer om din virksomhed.

  • Forretningsudvikling

    Er din virksomhed på en vækstrejse kan en veludformet forretningsplan sikre at du holder kursen mod målene. Her får du en sparringspartner til en konkret plan.

  • Samarbejder

    Skab de bedste forudsætninger for nye samarbejder.

Dele i en forretningsplan

En opsummering af hele planen med hovedpunkter

En præsentation af virksomheden, ydelser, spidskompetencer, historik mv. Vison & Mission her også.

En veldokumenteret markedsanalyse er yderst vigtig for at kortlægge virksomhedens muligheder og potentielle risici.

En berømt og berygtet model til brug for en ”situationsanalyse” for virksomheden. Her bruger vi en SWOT fordi den visuelt giver et godt hurtigt overblik over din virksomheds styrker, svagheder, muligheder og trusler.

Beskrivelse af hvordan virksomheden driver sine salgs og markedsføringsaktiviteter, resultater heraf og målsætninger for de kommende år.

Beskrivelse af hvordan virksomheden træffer økonomiske beslutninger, hvilke bevæggrunde der har været for disse de seneste år mv.

Budget for hvordan virksomheden ønsker at bruge ansøgt kapital, hvis den vi låne penge. Eller budget for etableringen af virksomheden, hvis du er nystartet.

Sørg for at have revisor med til at lave disse budgetter.

Forretningsplan til åbning af erhvervskonto

Er din virksomhed nystartet og i gang med at få etableret en erhvervskonto, kan en professionel forretningsplan sikre at banken holder døren for dig.
Du får en basal forretningsplan med:

– Virksomhedsbeskrivelse & personlige ressourcer
– Vision & Mission
– Markedsanalyse
– Etableringsbudget & forventninger år 1
– Grafisk opstillet i dit brand design

Pris fra 4550,- ekskl. Moms

*Mulighed for at tilkøbe mødedeltagelse med banken til screeningsmøde.

*Mulighed for at opdele betaling for nystartede virksomheder.

Forretningsplan til kapitalrejsning

Skal din virksomhed ansøge om lån i banken til vækst, nye produkter, likviditetshjælp eller noget helt andet, er en knivskarp forretningsplan med fokus på sammenhængskraft mellem økonomiske beslutninger og ledelsen i din virksomhed essentiel for en god dialog med banken.
Kom godt fra start med hjælp herfra.

Grytesk udarbejder en fuld forretningsplan med alle elementer, beskrivelse af nøgletal, samarbejder med revisor og deltager gerne i møder med banken, når planen skal fremlægges.
Vækstfremmende forretningsplaner kan ikke opstilles på formel. Det er et samarbejde.

Kontakt mig for mere information hvis din virksomhed skal rejse kapital.

Du har en plan i forvejen, men…

Hvordan kan din plan blive bedre? Hvordan kan den præsentere sig bedst muligt? Jeg tilbyder hjælp både til dig, der starter fra bunden, og til dig, der allerede har en plan – men hvor der altid er plads til forbedring og raffinement. Jeg står klar til at hjælpe dig op på det næste niveau af forretningsudvikling.

Effektiv fremdrift

I tillæg til at udarbejde din forretningsplan, tilbyder jeg også rådgivning vedrørende projekt pitches og markedsanalyser. Jeg hjælper dig med at fremføre argumenter for, hvorfor dit projekt er en god ide lige nu, og hvordan det vil finde sin plads i markedet. Jeg hjælper med at skabe vind i sejlene, så du med fuld kraft og en veldefineret kurs kan føre din forretning hen mod det sted, du ønsker.

Godt at vide før du rækker ud – særligt til dig der skal pitche for investorer

Har du en unik forretningsidé? Har du via lange kreative processer skabt et produkt, som du gerne vil have ud i et bredere marked?

Så er du måske på udkig efter konkret hjælp til at finde lige netop dén investor, som vil finansiere din idé og hjælpe dig videre.

Men hvor skal du lede?

Mange investorer med-finansierer projekter, som de finder interessante, og ikke nødvendigvis fordi de har en stor ekspertise indenfor netop dit område.

Hvis du søger hjælp til at skabe et pitch materiale, som du vil have bredt ud til forskellige potentielle investorer kan jeg hjælpe dig.

Men før du rækker ud, så stil dig selv disse spørgsmål:

  1. Kan du pitche projektet til mig?
  2. Hvilket problem løser du? (Berettigelse for dit produkt i markedet)
  3. Hvem er dine kundesegmenter?  (Alder, Køn etc.)
  4. Købe profil? (Månedligt, ugentligt, årligt)
  5. Dine konkurrenter? – Hvem læner sig op ad dit produkt?
  6. Dine produkters USP? (Unique Selling Points – altså hvorfor dit produkt og ikke konkurrenternes?)
  7. Hvad er din indtjeningskalkule? (mdl./kvartal/ årligt)
  8. Hvorfra vil du sælge dine produkter?
  9. Hvor / hvordan skal produktion foregå?
  10. Hvordan vil du vækste din forretning? – Hvor vil du være om 1 år ? Om 5 år ?
  11. Hvad er kravet til en investor? – Skal de låne dig penge? Skal de have medejerskab?
  12. Hvor meget investerer du selv i projektet? – Har du også hånden på kogepladen?

Jo mere viden du kan give om dit projekt, jo skarpere bliver din pitch – jo mere tillid vil du møde hos selv de mest kritiske investorer.

Forberedelse er nøglen.

Via netværk og erfaring, har jeg mulighed for at pege dig en retning af finansiering til dit projekt. investorer, og jeg er her for at sikre, at du kommer på rette spor – du er altid velkommen til at kontakte mig, så tager vi en uforpligtende snak.

Sammen kan vi skabe en plan, der er unik, professionel og fuldstændig tilpasset din virksomheds behov. Kontakt mig i dag.